User Opinion: Sigma Art – obiective pentru Sony Nex

User Opinion: Sigma Art – obiective pentru Sony Nex


Sony Nex 6 + Sigma 19mm f2.8 DN Art

In clipa in care am simtit si gandit ca fotografia de strada este ceea ce ma atrage cel mai mult dintre genurile fotografice, deturnata actual de fotojurnalism si fotodocumentar, am avut cateva alegeri de facut. Prima, aparatul cel mai potrivit. Am optat pentru un Sony Nex 5N, deoarece nu era intruziv, pentru ca era usor, puteam folosi ecranul rabatabil, iar senzorul era, si este, unul foarte reusit, cu o calitate buna a imaginii si un zgomot redus la valori ISO mari. Iar ceea ce m-a convins pe deplin a fost faptul ca Sigma anuntase ca va scoate doua obiective pentru montura E de la Sony, si anume 30mm f/2.8 EX DN si 19 mm f/2.8 EX DN.
Dupa mai bine de un an si jumatate de lucrat cu ele, pe body-uri de Sony Nex 5N, Sony Nex 5R, Sony Nex 6, Sony Nex 7, cu rezultate multumitoare, am dorit sa incerc si noile versiuni ale acestor obiective, adica cele din gama Art creata de Sigma, adica 19mm f2.8 DN Art, 30mm f2.8 DN Art, plus nou-noutul 60mm f2.8 DN Art.


Sony Nex 6 + Sigma 30mm f2.8 DN Art

Imbunatatiri

Una dintre principalele probleme pe care le-am avut cu vechea generatie a fost zgomotul. Zanganitul, ca sa fiu mai exact. Cand misti obiectivul sau cand acesta se afla montat pe camera oprita, componentele interne se misca in interior, dand senzatia ca s-a spart ceva. De asemenea, acelasi zgomot pregnant se aude si cand filmezi. Cand camera este „on” in modul foto, desigur, zanganitul dispare. Deci, in esenta, nu am fost prea multumit de calitatea constructiei.
Acest neajuns dispare odata cu noua serie Art. In primul rand, diferentele se vad, literalmente, de cand le scoti din pachetul care vine insotit si cu husele Sigma. Nimic nu mai seamana cu ce era inainte. In paranteza fie spus, acum toate au parasolar, in timp ce la vechiul 30mm f/2.8 acesta lipsea. Design complet modificat, in bine, obiectivele aratand acum mult mai placut, elegant chiar. Materialul de constructie este si el schimbat, metalul imbinandu-se cu plasticul, iar zanganitul de care pomeneam mai sus a disparut aproape complet, auzindu-se foarte putin doar daca iti lipeste urechea de obiectiv, atat in modul „off”, cat si „on”, in modul video. Montura e si ea ireprosabila, neexistand nicio problema la atasarea, detasarea de aparat a obiectivelor.


Sony Nex 6 + Sigma 60mm f2.8 DN Art

AF-ul si Focus manual

O a doua problema la vechile Sigma era inelul de focus. Acesta lasa de dorit din cauza lipsei de finete cu care putea fi ajustat, dand senzatia de rigiditate. Sunt vesti bune si pentru cei care prefera sa lucreze cu focusul manual, pentru ca inelul care, ca si obiectivul, are ceva din finetea unui material din matase, este precis si fluent. Pe unii ar putea sa-i deranjeze faptul ca, dincolo de aspectul deosebit al noilor Sigma DN Art, din cauza finisarii, amprentele vor ramane bine intiparite pe corpul obiectivelor.
Nici cei care prefera Auto Focus nu au fost trecuti cu vederea. Daca primele doua Sigma cu montura E aveau un AF satisfacator, acum s-a imbunatatit si acest aspect, noile obiective focusand bine si rapid in majoritatea cazurilor. AF-ul este mult mai consistent, se blocheaza mai repede, fara fie „bruiat” de orice altceva cum se intampla, uneori, in cazul generatiei trecute. De asemenea, tranzitia AF-ului se face acum foarte repede de la un subiect la altul. Acuratetea este una, per total, buna, focus hunting-ul fiind practic inexistent in cazul obiectivelor de 19mm si 30mm, aparand foarte rar in cazul celui de 60mm.

Calitatea imaginilor

Aparute pe o piata, cea a obiectivelor pentru Sony Nex, care nu e deloc inghesuita, cele trei Sigma ofera noi variante. Avand un pret moderat, calitatea cadrelor e, poate surprinzator, buna. Toate obiectivele sunt sharp inca de la f/2.8, excelente intre f/4 si f/8, cu un plus pentru cel de 60mm. Redarea culorilor este si ea un punct forte, cu nunate placute ale pielii oamenilor, si saturatie fidela. La Sigma de 60mm rosul mi s-a parut putin mai intens decat pe celelalte.

Sigma 19mm f/2.8 Lens DN Art

Wide-angle-ul este potrivit pentru interioare, si pentru fotografia de strada, in cazul unui anumit gen de fotografi. In format full frame echivalent cu 28.,5mm, are o distanta minima de focalizare de 20 de centimetri. Noul motor de AF, prezent in toate cele trei obiective, este mai precis si mai silentios decat la predecesorul sau. Sigma a conceput un sistem, numit Super Multi Layer Coating, care reduce aparitia flare-ului si asigura cadre cu un sharp si contrast bun chiar si la diafragma cea mai deschisa. La f/2.8 centrul cadrului este in continuare sharp, dar calitatea e mai scazuta in zona marginilor, insa de la f/4 imaginea e foarte buna all-around.
Ceea ce deranjeaza putin in cazul obiectivului de 19mm este distorsiunea tip butoi (barrel distorsion). Pentru un obiectiv fix, valorea inregistrata, de 1.1%, este putin cam mare. Insa poate fi usor corectata, profilul obiectivului existand deja in Adobe Photoshop. Aberatiile cromatice sunt minime, gratie celor 3 elemente asferice.



Sigma 30mm f/2.8 DN Art

Poate cel mai bun dintre cele 3 noi obiective de la Sigma, 30mm este un must-have pentru cei care folosesc orice aparat din gama Nex. Chiar daca cel vechi era deja un obiectiv bun, cel nou e si mai reusit. Echivalent a 45mm in format full frame, „Art-ul” este foarte sharp, chiar si la f/2.8. Punctul forte in termeni de claritate este intre f/4 si f/5.6, acolo unde Sigma este foarte aproape chiar si de obiectivele Carl Zeiss. Aberatiile cromatice au fost si ele reduse, ba chiar injumatatite, iar distorsiunile sunt extrem de putin vizibile, 0.19% barrel distorsion. Vignetarea e si ea prezenta, dar foarte decent, in jur de jumtate de stop, la f/2.8, pe un Nex 7, si mai putin vizibila pe un Nex 6. Sharp, precis, usor, doar 140g, Sigma 30mm f/2.8 DN Art se imbina perfect cu seria Nex de la Sony.



Sigma 60mm f/2.8 DN Art

Ideal pentru portrete, acest nou obiectiv vine sa faca concurenta celui de la Sony, de 50mm f/1.8 OSS. Si reuseste cu brio. Diafragma maxima de 2.8 ajuta la obtinerea unui camp de adancime ingust, precum si la fotografierea unor scene cu iluminare redusa fara a mari ISO mult. 90mm in format FX, acest Sigma este cel mai sharp dintre cele trei obiective din gama Art pentru montura E. Chiar si la f/2.8 marginile cadrului sunt foarte sharp, iar de la f/4 claritatea e excelenta in intreaga imagine. Si asta datorita elementelor Special Low Disperion (SLD) si ale celor asferice, care minimalizeaza aberatiile cromatice. Distorsiunea de tip butoi se regaseste si ea in limite decente, 0.36%. Bokeh-ul este unul placut, soft, datorita diafragmei cu sapte lame.



 Ce mi-a placut:

  • excelent raportul calitate / pret
  • Constructia optica
  • Sharp (in special cel de 60mm)
  • AF imbunatatit
  • Manevrabilitatea inelului de focus
  • Design schimbat in bine, parasolar la toate

Ce nu mi-a placut:

  • Stratul care protejeaza obiectivele faciliteaza lasarea de amprente
  • Viteza AF-ului la obiectivul de 60mm in conditiile fotografiei de strada

 

     

9 Comments

  1. Sergiu

    Salut! Multumesc de articol. Vreau sa-mi cumpar un sony a6000, si pentru luna de miere exotica vreau sa-ti cer un sfat. Sa-l iau cu kitul 16-50 oss si inca una din aceste sigma? sau mai bine fara kit si cu 2 prime-uri din sigma acestea.(poate imi recomanzi una din ele) vreau sa capturez peisaje si ceva portrete. Multumesc!

    • cristianmunteanu

      Salut. Cred ca ar fi mai bine sa-l iei cu doua obiective fixe de la Sigma. Pentru portrete musai 60mm, iar intre 19mm si 30mm te hotarasti tu :)
      Have fun in luna de miere!

  2. Cautand pe netul in limba romana uite ca am aflat pe saitul dvs..
    Nu ma pot abtine sa nu zic ca sunt placut surprins de calitatea
    articolelor de pe acest sait si va urez cat mai mult succes!

  3. CRISTIAN

    Multumesc de raspuns. A fost de ajutor.

  4. CRISTIAN

    Salut. Vreau si eu un sfat competent te rog. Ma gandesc sa comand obiectivul de 19 mm, cu toate ca nu stiu daca ma impac cu faptul ca nu are stabilizare (eu folosind cu ceva timp in urma un canon fe 24mm is usm si stau in dubii daca sa iau un metabones mark Iv dar este scump rau), cu gandul de folosire in interior pe un sony alfa 6000, pentru ca nu-mi plac fotografiile cu blitz si sunt curios cum sta la f2,8 sau eventual in natura ce diafragme-i place mai mult pentru calitate maxima. multumesc !

    • cristianmunteanu

      Salut. Avand in vedere ce usor e body-ul si obiectivul, nu ecazul sa iti faci probleme pentru lipsa stabilizarii. Eu am facut fotografii din mana, cu 1/20 fara probleme. La f/2.8 nu sta stralucit, dar iti faci treaba cu el foarte bine. Vorbim, totusi, despre un obiectiv de, aproximativ, 7 milioane de lei vechi :) De la f/5.6, in lumina naturala, se comporta deosebit mai ales avand in vedere costul. Raport pret/calitate, este un obiectiv imbatabil.

  5. Bun articolul,m-ai pus nitel pe ginduri(eu am vechile versiuni…)
    p.s.-Imi plac mult ultimele tale “documentare “de pe NatGeo.Sanatate!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *